Saturday, June 10, 2006

A Nice Saturday Outing..

Bangun2 je pagi ni terus dapat mesej dari Diana, suroh tengok status YM die...bile bukak takde ape2 lak...pastu aku pun menjeguhkan la diri kat blog die...mak ai...terus terduduk dengan statment balas die...memang hebat makcik sorang ni mengcounter attack serangan seseorang...takpe Diana, kali ni ko menang..tunggu la lain kali aku akan pasti MENANG wahahaha (gelak syaitan jap)...

Anyway ramai yang mempertikaikan aku nye blog description tu...sering mendapat serangan2 peribadi (bajet glamer lak orang nak buat serangan peribadi sebenarnye baru 3 orang je komen)...komen aku pasal description itu ialah " NO KOMEN, BIARLAH RAHSIA"...kalo kawan2 aku kat luar tu JUJUR MEMAHAMI,TIADAKU MENJAUHI heheh...anyway description tu aku ambik template tuk July babies...tapi kalo korang betul2 kenal aku korang mesti realize sikap2 aku mmg ade kat sane (cehhh nak mencabar persahabatan ikhlas...)

Lupe kan pasal tu...tujuan aku tulis blog ni nak tulis pasal outing aku ke CC tengok wayang hari ni...kitorang tengok 3 movie hari ni:

First Movie: Friends For Money (lakonan my favourite Jeniffer Aniston)
Komen: Cite ni pade aku lain dari mane2 movie commercial lakonan Jeniffer Aniston..cite ni lain dari yang lain di mana bagi aku memberi kesan yang mendalam especially kepada masyarakat barat...cite ni mengisahkan sekumpulan kawan2 yang in their middle age yang bagi aku tengah struggel dalam mencapai kenikmatan (sattisfaction) hidup mereka dan takut menghadapi usia tue...mereka seakan2 benci akan lumrah kehidupan sehingga mengganggap segala2 yang berlaku dalam dunia ni penuh dengan ketidakadilan and mereka adalah mangsanye...bile aku tengok cite ni aku dapat lihat bagaimana kehidupan sesorang yang hidup tanpa disuluhi panduan agama...mereka seakan2 sesat tanpa tujuan hidup dan terkapai2 mencari sinar cahaya untuk mengisi kegelapan dan kekosongan jiwa mereka...aku tengok sekarang banyak cite Hollywood yang konsep die macam ni...ade satu movie dulu aku tengok macam ni gak konflik yang mereka alami, tapi tak ingat lak cite ape.
Bintang: 3.5 (ingat nak bagi 4 bintang tapi tak suke sangat ending die sbb bagi aku banyak lagi isu yang belum dijelaskan- meraka berharap penonton membuat spekulasi sendiri)

Second Movie: Poseidon
Komen: Cite ni menjangkau ekspektasi aku. Aku ingat cite ni tak best tapi not bad sebenarnye. Bile aku tengok trailer ni aku pelik tul, macam mane la kapal secanggih dengan berbekalkan radar n GPRS tu tak boleh detect satu wave yang besar akan menuju ke arah kapal mereka..bile aku tengok cite tu rupenye wave tu adalah ROGUE WAVE atau FREAK WAVE (name lain MONSTER WAVE)...berbekal kan sumber yang boleh dipercayai iaitu, Wikipedia, wave ni adalah amat rare (pada mase dulu wave ni dianggap lagendary) dan boleh berlaku secara tiba2 dan merupakan antara sebab utama kapal2 tenggelam tanpa sebab diketahui. Ombak ni boleh mencapai ketinggian 15 m dan mungkin tidak mampu dikesan oleh radar n bile dapat dikesan, ombak tu merupakan benda terakhir mereka lihat..
Bintang: 3 (tipikal cite menyelamatkan diri dan bergantung harap kesan efek)

Third Movie: RV (Runaway Vacation)
Komen: Biase je la...kelakar mmg kelakar..Nash gelak macam ape dalam wayang tuh...malu lak aku dengar..takde bende nak komen cume cite ni menyingkap perasaan seorang bapa yang dahagakan kasih sayang anak mereka yang pernah dikecap sewaktu anak2 mereka masih kecil...

Sepatutnye lepas cite RV ni nak tengok cite The Omen ( sebenarnye tujuan utama hari ni nak tengok cite ni), tapi tak sempat lak...cite tu kul 715 tapi mase kitorang beli tiket tu dah kul 718 n kitorang dapat seat depan...dengan banggenye berbekalkan card unlimited kitorang "burn" je tiket tu hehhe...

Tu je la...pastu balik ingat nak tengok boal...tapi takde mood lak...kesian Paraguay, goal sendiri...buat malu je England...menang pun sebab goal sendiri...tadi gi CC ramai tul orang pakai jersey England...

Okla..

~Bye~

Salam

p/s Badri ade blog uuuuuuuuuuuuuuuu.........

9 Comments:

Blogger Unknown said...

satu je mesej aku..

TAK NAK KALAH..

11:22 PM  
Blogger AHanifKhan said...

Dengki cakap dengki...langit tak selalunya cerah ****...

11:26 PM  
Blogger Unknown said...

hahahaha...

ala..tu ha..ade kan depan tu..ko kan suke..gi la..

11:26 PM  
Blogger men said...

eleh.......................

ko malu yer...........takper................aku tak kesahhhhhhhhh..............

11:29 PM  
Blogger Irzan said...

Salam...

thanks for dropping by :D mak aii ramainyer dak2 rcsi ada blog, dah boleh buat reunion dah ni hah .. hehe.. ;)

hm.. maybe boleh buat Grande union of RCSI united laks.. lols..

1:43 AM  
Blogger AHanifKhan said...

Hahahah...boleh gak Irzan...

12:13 PM  
Blogger dianarahmanO said...

sian ko nash.. lenkali gelak kuat lagi... pstuh ko sorok blakang anip... heheheheheheheheh...msti org igt anip yg gelak..

hehehe...tuh bukan serangan balas...tuh br mukadimah....hehehehehhee....

mmg btul...england wat malu je....goal pun bukan diorg yg score...sorry la england nye fans...no offence!

3:02 PM  
Blogger AHanifKhan said...

Jangan marah diana heheheh...

4:38 PM  
Blogger dianarahmanO said...

eh aku ni baik..mane pnah marah org... huhu...

9:28 PM  

Post a Comment

<< Home